7 feb. 2012

Răzbunarea maşinii electrice

"Puterea 'Răzbunării' rezidă în firul narativ. Acţiunea filmului se desfăşoară pe mai multe planuri, axarea pe anumite caractere umanizând, cumva, entităţile corporatiste pe care Paine le descria, cândva, ca fiind monolitice, transformând o poveste complexă de afaceri în ceva mult mai accesibil, prin intimitatea sa. Mizele sunt uluitor de mari. Ajungem la ideea că a construi maşini electrice nu este doar un act cu semnificaţii politice, ori sociale, ci este un demers brutal de riscant, solicitând un devotament suprauman."

Mike Spinelli,
Jalopnik.com

Regizorul Chris Paine devenea un expert şi un avocat al maşinilor electrice nepoluante, prin primul său documentar, din 2006, "Who Killed The Electric Car?", care exprima strigătele de nemulţumire ale admiratorilor entuziaşti ce se simţeau trădaţi de guvern şi industrie, prin decizia General Motors de retragere şi distrugere a modelului EV-1, revenind la cinci ani distanţă şi compensând pesimismul, de atunci, cu imaginea plină de vigoare a unui viitor optimist al maşinii electrice, reliefată de filmul actual: "Revenge of the Electric Car".

Documentarul, narat de cunoscutul actor Tim Robbins şi având în distribuţie vedete ca Danny DeVito şi Jon Favreau, a fost lansat în premieră la Tribeca Film Festival, în data de 21 octombrie 2011, de "Ziua Pământului", lansarea pe DVD având loc abia luna trecută, pe data de 24 ianuarie.

"Revenge of the Electric Car" urmăreşte odiseea a patru întreprinzători, vreme de aproape patru ani, până la finalul anului 2010, ilustrând cu pertinenţă lupta acestora de a readuce maşina electrică pe pieţele mondiale, în plină recesiune economică.

Protagoniştii sunt Bob Lutz, de la General Motors, Elon Musk, co-fondator al Paypal şi actual fondator şi director executiv al Space X şi Tesla Motors, Carlos Ghosn de la concernul Renault-Nissan şi Greg Abbot, supranumit "Gadget", un fabricant independent de maşini electrice, din California.

În timp ce filmul din 2006, "Who Killed the Electric Car?", se termina cu distrugerea a aproape 5.000 de maşini electrice integrate în programul "aer curat" al Californiei, cel mai notabil model fiind cel de la General Motors, EV-1, noul film ilustrează convingător naşterea unei noi generaţii de autovehicule electrice, inclusiv Chevrolet Volt (o soluţie hibridă totuşi), Nissan Leaf, Tesla Roadster şi Tesla Sedan.

Regizorul pare să-şi fi tocit spiritul inchizitorial, în ultimii cinci ani, unele recenzii ale filmului nefiindu-i deloc favorabile.

Steven Rea, de la The Philadelphia Inquirer, scria:

"Pe măsura derulării filmului, devine evident că urmarea lui Paine este un eşec.",

în timp ce J.R. Jones de la Chicago Reader este şi mai dur, afirmând:

"Cândva un jurnalist de investigaţie, Paine acţionează acum mai mult ca o majoretă şi noul său film rafinat se străduieşte, din greu, mai degrabă să linguşească directori executivi, care împodobesc coperţile revistelor de afaceri [...]"

Mă tem că dreptatea este de partea lor, fiindcă, deşi afirmă repetat în film că, spre deosebire de 2006, acum a avut acces în "sfânta sfintelor" marilor corporaţii, Paine nu reuşeşte să reveleze mari secrete, aciditatea sa părând mai degrabă accidentală, cu ocazia audierilor liderilor General Motors în Congres sau atunci când pare să înceapă descrierea detaliată a conflictului dintre co-fondatorii Tesla Motors, Elon Musk şi Martin Eberhard (pierzându-şi însă brusc suflul şi abandonând abrupt subiectul).

În altă ordine de idei, probabil că pe toată durata post-procesării filmului a stat închis în laborator, fiindcă mariajul idilic al lui Elon Musk cu actriţa britanică Talulah Riley a durat numai un an, fata speriindu-se probabil de perspectiva demnă mai degrabă de un cincinal socialist, de a spori rândurile progeniturilor lui Elon cu încă cinci membri.

Înainte de a continua prezentarea filmului prin acest articol, simt nevoia să mă distanţez de entuziasmul nefondat al partizanilor maşinilor electrice, deşi sunt total împotriva motoarelor cu ardere internă, alimentate cu carburanţii petrolieri impuşi de Rockefeller - prin asasinarea lui Rudolf Diesel şi subvenţionarea celor zece ani de prohibiţie, pentru a-l obliga pe Ford să renunţe la etanolul modelului "T" - şi nu cu cei vegetali, pentru care au fost proiectate iniţial.

În primul rând, motoarelor cu ardere internă li s-a limitat artificial progresul, care s-a rezumat la adăugarea de zeci de echipamente adiţionale în compartimentul motor - compresoare de admisie, echipamente de climatizare, calculatoare de bord ş.a.m.d. - ignorându-se problema stringentă a randamentului lor ridicol, fiindcă unele modificări de substanţă, precum cele promovate de un inventator ca Paul Pantone prin GEET, demonstrează că se poate elimina aproape complet carburantul petrolier, ajungând să se consume doar apă.

De exemplu, cunosc un proiectant autohton - un fost coleg se serviciu, de altfel - care a reuşit să împingă randamentul motoarelor cu ardere internă până la 99%, făcând inutilă, simultan, prezenţa vreunui sistem de răcire al motorului, direcţie în care nici o mare firmă auto nu a investit nici măcar un dolar, în timp ce, acestui "nebun frumos" al timpurilor noastre, oficiul român de patente îi refuză înregistrarea invenţiei teoretice, punând condiţia stupidă a prezentării unui prototip funcţional, deci cheltuirea a peste 10.000 de euro, sumă pe care desigur că nu o are la dispoziţie.

Dimpotrivă, acte legislative criminale ale administraţiei americane au condus la subvenţionarea federală a unor vehicule puternic consumatoare, cu cilindree şi mase maxime autorizate de peste 3 tone, fapt care conduce la preţuri de achiziţie ridicol de reduse, taxele pentru un vehicul hibrid ca Toyota Prius lăsându-ţi impresia că e făcut din cel puţin 50% aur, în timp ce, simultan, oculta mondială a ajuns să acuze întreaga omenire pentru poluare excesivă, fiindcă a achiziţionat vreme de un secol numai maşinile care i-au fost puse la dispoziţie forţat, iar soluţia finală vizează nu progresul tehnologic, ci exterminarea în masă a populaţiei globului.

Revenind însă la motorul electric, motivul principal pentru care nu sunt deloc entuziasmat de el este unul pe care aproape toţi adepţii par să-l ignore.

"Energia electrică" nu este o energie primară propriu-zisă, ci nu este decât produsul secundar, dacă vreţi, al consumului de alte resurse primare, în principal cărbuni, petrol, gaze naturale, energie atomică etc., resurse care sunt cu adevărat distructive, periclitând deja viitorul pe termen scurt şi lung al întregii omeniri.

Tehnologiile de captare a energiilor aşa-zise regenerabile, gen energie eoliană, mareică, solară, hidro, geo-termală ş.a.m.d., sunt de asemenea menţinute intenţionat într-un stadiu de dezvoltare infantilă, cu randamente şi puteri generate ridicole, incapabile să susţină consumurile presupuse de prezenţa unei infrastructuri industriale, în timp ce alte forme de energie alternativă: fuziune la rece, energia punctului zero, antigravitaţională ş.a.m.d. sunt puse la index şi ridiculizate pe scară largă, prin mass media aservită puterii.

Imaginea de vis, promovată de reclama furibundă făcută centralelor nucleare actuale, ignoră alte două realităţi şocante:

- pe de o parte, oricât de sigure se presupune că ar fi centralele actuale, prevăzute cu anvelopă de protecţie (spre deosebire de reactorul RMBK de la Cernobîl), recentul accident de la Fukushima ne demonstrează clar că optimismul nostru este cel puţin exagerat în această privinţă;

- pe de altă parte, problema deşeurilor nucleare nu a fost rezolvată absolut deloc, îngroparea lor în caverne montane sau subterane fiind similară, ca eficienţă, acţiunii de igienizare desfăşurată de o pisică.

Şi, într-un final, de ce să nu subliniem şi esenţa "marelui progres" reprezentat de centralele cu fisiune nucleară, care nu sunt decât vechi motoare cu aburi, înveşmântate într-o aură modernistă, cu multe butoane frumos colorate şi calculatoare, fiindcă tot consumul de material fisionabil este destinat exclusiv producerii de aburi, prin degajare de energie calorică, care sunt folosiţi ulterior la antrenarea unor turbine.

Per total, întreaga infrastructură energetică a planetei se bazează pe tehnologii primitive, deja, imaginate la finalul secolului XIX şi începutul secolului XX, de genii ca Maxwell sau Tesla, care şi-au epuizat, cu vârf şi îndesat, întreg potenţialul, singura motivaţie a conservării acestei stări de fapt fiind menţinerea monopolului energetic mondial în buzunarul elitelor şi, în nici un caz, bunăstarea noastră personală, a oamenilor, care am ajuns să fim listaţi laolaltă cu vitele, pe lungul răboj al cauzelor mascaradei "încălzirii globale".

Cât de stupidă şi dezinformată rămâne opinia mondială, în acest context ?

Să exemplificăm:

"O poveste antrenantă şi dramatică, care transcende dezbaterii cu privire la topirea calotelor glaciare, la urşii polari supuşi riscului extincţiei, la insulele ce dispar din mările sudului şi la actuala devastare planetară, pe măsură ce audienţa este revigorată de cursa puternicelor personaje ale filmului, care reinventează viitorul.",

scria Michael Rose de la Huffington Post.

Precum spuneam, automobilul electric nu va reprezenta niciodată integral viitorul, atât timp cât la prize ajunge o energie generată aşa cum am demonstrat anterior şi, în nici un caz, nu reprezintă soluţia pentru criza generată de poluare, pe care nu o contest absolut deloc, ci este doar un paleativ: petrolul care nu va mai arde în motoarele autoturismelor noastre, va arde suplimentar în cuptoarele centralelor energetice, pentru a ne putea încărca acumulatorii.

Şi fiindcă tot veni vorba de acumulatori, credeţi-mă că mi se pare ridicolă ideea propulsării unei maşini cu aproape 7.000 de baterii actuale de laptop, fiindcă industria acumulatorilor este o altă "beneficiară" a politicii nechibzuite de frânare artificială a progresului, fiind permisă pătrunderea pe piaţă doar a unor tehnologii rudimentare de stocare, cu randamente infime, în timp ce în aviaţie, de exemplu, se folosesc de zeci de ani acumulatori Cd-Ni, cu o capacitate de stocare mult mai mare decât a celor cu plumb, capabili să furnizeze curenţi de pornire nu de 45-120 amperi, necesari pornirii motoarelor automobilelor sau camioanelor, ci de 800-1.300 amperi, necesari pornirii unui turboreactor.

Dacă se va ajunge vreodată ca electricitatea să fie generată majoritar prin energii regenerabile sau alternative, atunci, da, autovehiculul electric va reprezenta viitorul luminos pentru nepoţii noştri şi nu ne rămâne decât să sperăm că la fiecare colţ de stradă va trona, cândva, o bobină Tesla, pregătită să ne învârtă pe gratis roţile.

Chiar dacă filmul este o pledoarie eficientă pentru beneficiile unui automobil electric, fără îndoială mult mai fiabil şi mai simplu de întreţinut pe termen lung, decât unul clasic, având motor cu ardere internă, "răzbunarea" maşinilor electrice se dovedeşte a fi mai degrabă o revitalizare a conceptului, având de această dată şi sprijinul necondiţionat al unor moguli ai industriei auto corporatiste tradiţionale, ca Bob Lutz sau Carlos Ghosn, dispuşi să sacrifice miliarde de dolari pe strategii agresive de construire şi promovare a autovehiculelor electrice, iniţiative care se vor dovedi poate inspirate pe termen lung, facilitând şi motivând trecerea la noi forme de generare a energiei electrice, lăsându-ne cu speranţa că, în curând, fumul eşapamentelor va rămâne doar o simplă amintire, însoţită de regretele tardive ale nostalgicilor.

"Fascinant şi extrem de incitant - cu o distribuţie irezistibilă de caractere - "Răzbunarea" este aproape la fel ca primul film a lui Paine, dar întors cu susul în jos, cu un acces fără precedent la secretele interne ale GM, Nissan şi ale noii companii din Silicon Valley, Tesla Motors."

Andrew O'Hehir,
Salon.com

Revenge of the Electric Car (torrent)


Subtitrare

17 comentarii:

  1. Federatia Galactica a Luminii a cerut permisiunea pamantenilor de a incepe arestarile conducatorilor din umbra ai Planetei/illuminati, care va deschide poarta pentru dezvaluire, contactul cu familia noastra de lumina si inceputul unei noi perioade in istoria pamantului. Acceseaza lin-kul si semneaza petitia. Nu este necesar sa mentionati tot numele. Fiecare semnatura poarta o energie proprie si este suficient acest lucru pentru ea. Este foarte important si urgent !!. pentru a nu interfera cu liberul arbitru, Federatia Galactica a Luminii cere mandatul nostru pentru a interveni. Termenul dat de divinitate pentru dezvaluire a trecut , iar cei care conduc planeta nu au facut nimic in acest sens, asa ca Federatia poate actiona in mod legitim, mai ales ca ultimele miscari ale guvernului din umbra sunt foarte periculoase si grave, iar cele mai importante sunt : declansarea fortata a unui razboi devastator cu Iranul si cenzura totala a internetului, prin instaurarea unui guvern mondial de control de tip fascist.

    The Galactic Federation of Light has requested the permission of the people of our world to begin arrests of members of the Cabal/ Illuminati, which will open the door to open contact with our family of light and the beginning of a new age of freedom, peace and prosperity for every being on the planet. Please follow the link and sign our petition. You do not need to leave your full name.

    http://www.thepetitionsite.com/1/galactic-federation-of-light-permission-to-arrest-members-of-the-cabal-illuminati/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hmmm... cred ca opinia mea o cunosc deja. Trebuie sa fi simtit ceva vibratii din partea mea, Federatia asta Galactica si nu cred ca are nevoie de semnaturi din partea noastra.

      Ștergere
  2. :)) lista poate fi usor folosita si de catre alte persoane :) in detrimentul nostru... asa ca ma abtin :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma tem ca asta si este. Un sondaj de opinie al ocultei mondiale. Altfel nu scriam ce am scris mai sus.

      Ștergere
  3. Buna ziua,

    Incerc sa downloadez ultimele filme si cand ajunge la 99% imi da eroare si nu mai pot.
    Ce se intampla?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Care ultime filme ? In postarea asta nu este decat unul.

      Ștergere
  4. Imi cer scuze, nu-mi gasesc timp pentru film, dar intotdeauna iti citesc prezentarea , si sunt cu totul de acord cu tine: masina electrica este o alta fabrica de bani, nicidecum o solutie pentru a curata mizeria in care ne aflam...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Deocamdata e doar un moft costisitor care nu rezolva nici o problema, ci doar geneeraza una: a reciclarii bateriilor uzate.

      Ștergere
  5. buna MATT .. AYAN te saluta ... omule drag , daca este adevarat ca aceasta cunostinta a ta a reusit sa impinga spre 99% randamentul unui motor cu ardere interna , si dupa cate se pare nici nu va reusi sa castige lupta cu sistemul , de ce nu face precum CATALIN DAN CARNARU ? omul ala s-a razbunat pe sistem punand la liber toata informatia pe care o detine .. in felul acesta nici o firma nu va mai putea revendica patentul... iar informatia atat cat mai avem net liber va circula libera ... cu stima te salut MATT...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Ayan ! Nu am tinut legatura cu el si nu stiu cum a mai evoluat problema lui intre timp, dar inventia lui e reala, nefiind insa un motor clasic cu ardere interna.

      Ștergere
  6. nu e vorba ca "saracutii" directori au o facut o eroare manageriala cind s-a retras EV1 si ca acuma s-a revenit la acele idei. mai mult ca sigur totul s-a facut la comanda companiilor petroliere.
    acum cu terminarea rezervelor de petrol (vehiculata de media) au inceput sa permita fabricarea masinilor electrice dupa ce zeci de ani au facut profituri inimaginabile din combustibili. benzina se poate fabrica si sintetic, intrebarea e pina unde se poate ridica pretul ca sa il suporte piata.

    RăspundețiȘtergere
  7. Am facut un calcul simplu sa vad cata putere este necesara pentru a incarca 5.000.000 de masini (atatea masini pe combustibil fosil sunt azi in Romanika) electrice cu capacitate a bateriilor de 30KWh (625 Ah). Din calcule mi-a iesit ca pentru o incarcare timp de 8 h pana la capacitatea de 30 KWh ar determina o putere medie aborbita de la retea cam 3,7 KW , la o tensiune pe bornele bateriei de 48 V si un curent de incarcare de 72 A. Deci pentru 5.000.000 de masini ar trebui o putere instalata , in ideea ca toate stau noaptea la incarcat , cam de 18.750 MW ori Romania are o putere instalata cam de 20.000 MW si produce abia 8000 MW. Datele problemei se schimba drastic daca se micsoreaza timpul de incarcare spre exemplu la o ora si sa zicem ca doar 10 % din masini folosesc acest tip de incarcare rapida , ar rezulta o putere instantanee absorbita din retea cam de 31.875 MW cumulat cu celelate ce se incarca 8 h.Fantastic de mult Trageti si voi concluziile. Eu zic ca nu e posibil asa ceva nici in 50 de ani. asta doar daca or sa faca cetrale pe fuziune una langa alta .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E pur si simplu o alta dezinformare pentru a ne distrage atentia de la sursele energetice alternative. Asa cum am precizat si in articol, in paradigma actuala masina electrica nu reprezinta deloc o optiune viabila.

      Ștergere
  8. bine k mai imi incarc si eu bateriile de pe acest site si aveti perfecta dreptate caci m-am intrebat la ce bun s-a umbli cu un portbagaj plin cu baterii dk si alea necesita un consum mare de energie fosila (eu am lucrat in mase plastice si stiu ce consum si poluare este k s-a faci o carcasa de plastic )

    RăspundețiȘtergere
  9. cum sunt pacaliti americanii de rind oferindu-le senzatia de siguranta chiar si in trafic prin promovarea mega-suvurilor de 5-6metri lungime si 3 tone greutate dar cu un consum de camion desi de mult timp specialistii au demonstrat k gradul de ocupare al unui autoturism este sub doua persoane si nu iti trebuie un minicamion k s-a mergi la piata sau s-a duci copiii la scoala

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aceeasi indivizi care ne vand asemenea masini stupide, vor acum sa ne stranga de gat la propriu si prin impozite, fiindca am facut prostia sa le si cumparam de la ei.

      Ștergere
  10. Cu cat mai repede cu atat mai bine

    RăspundețiȘtergere

Deși, inițial, am activat această fereastră numai din considerente anti spam, mă văd nevoit să fac unele precizări pentru cei care nu înțeleg subtilitatea noțiunii de moderare online. Mai bine zis, fiindcă este un site personal, nu poate exista nici dreptul la replică, nici cel de a comenta pe site-ul meu. Ambele sunt simple privilegii, acordate, temporar, celor care apreciază faptul că primesc, pe gratis, ceva foarte muncit și, mai ales, celor care nu folosesc un limbaj agresiv sau suburban sau care nu bat câmpii pe lângă subiect, fără a fi în temă cu postările anterioare ale site-ului. Iar comentariu înseamnă câteva fraze, nu o altă postare. De asemenea, nici comentariile la comentariul altui comentariu nu vor fi acceptate. Polemizați unde doriți, dar nu aici. Tot ceea ce nu corespunde acestor criterii va fi șters fără ezitare. Vă mulțumesc pentru înțelegere !