„Toate ambiţiile globaliste se bazează pe o definiţie a productivităţii şi a traiului bun care este atât de departe de realitatea umană curentă, încât eu sunt convins că este eronată şi că majoritatea oamenilor ar fi de acord cu mine, dacă ar putea percepe o alternativă. Am putea fi capabili să observăm că, dacă am acorda din nou atenţie filozofiei, care conferă o semnificaţie reală exact acelor lucruri care şi posedă aşa ceva – familii, prieteni, trecerea anotimpurilor, natură, simple ceremonii şi ritualuri, curiozitate, generozitate, compasiune şi ajutorarea altor oameni, independenţă decentă şi viaţă privată, toate lucrurile gratuite sau ieftine în baza cărora sunt clădite familiile reale, prieteniile reale şi comunităţile reale – atunci am fi atât de autonomi, încât nu am mai avea nevoie de siguranţa ‚materială’ care îi preocupă atât de mult pe experţii noştri internaţionali.”
John Taylor Gatto,
Dumbing Us Down:
The Hidden Curriculum of Compulsory Schooling
Un documentar lansat în primăvara lui 2011, în regia lui Bob Compton, încerca, aşa cum sugerează şi numele, „The Finland Phenomenon: Inside the World's Most Surprising School System”, să pătrundă, prin analiza pertinentă efectuată de dr. Tony Wagner, cercetător al Universităţii Harvard, în intimitatea celui mai performant sistem educaţional din lume, pe care nu-l regăsim pe teritoriul vreunei mari puteri actuale, ci într-o ţară mică şi deloc influentă în arena politică internaţională, dar care este condusă de oameni suficient de lucizi încât să recunoască şi să valorifice la maxim cea mai importantă resursă a unui popor: potenţialul creator al propriilor copii.
Am dezbătut subiectul „educaţiei” şcolare – care este, de fapt, în marea majoritate a ţărilor lumii, doar un sistem de îndoctrinare, potrivit cerinţelor elitelor oculte – în alte două postări de pe site (
1,
2), şi nu simt nevoia de a mai reveni prea mult asupra lui.
Desigur că postările în cauză nu sunt, în nici un caz exhaustive, dar, pentru ceea ce a rămas nespus sau nedescoperit de mine însumi, vă invit să faceţi, voi înşivă, o analiză incisivă a fenomenului, mai ales că sunteţi părinţi, aproape cu toţii, şi sigur sunteţi preocupaţi de acest subiect.
Pe de altă parte, opiniile mele ar putea fi subiective şi, aşa cum am susţinut întotdeauna, nu sunt nici guru, nici şaman, nici şef de trib şi nici popă, aşa că nu este cazul să-mi consideraţi spusele literă de evanghelie şi, dacă interesul v-a fost trezit, este chiar recomandat să nu mă credeţi şi să vă convingeţi, consultând surse diferite, care este de fapt adevărul.
Mă rezum numai la a menţiona că, aşa cum ştim cu toţii, comparativ cu Finlanda, România se află aproape de coada clasamentului educaţiei mondiale, în mare parte fiindcă a suferit cea mai mare „hemoragie” de „creiere” şi forţă de muncă tânără, după nefasta lovitură de stat postdecembristă, orchestrată de cercurile elitiste ale planetei, care au dorit dintotdeauna să transforme ţara în ceea ce este, de fapt, acum: o colonie a capitalului murdar corporatist, care este spoliată fără milă de orice resursă pe care încă o mai are.
Dacă vă amăgiţi, voi înşivă, că este un fenomen aleatoriu sau că s-ar datora numai lipsei fondurilor necesare sau numai incompetenţei crase implicite a clasei politice actuale, atunci mă tem că sunteţi cu adevărat naivi şi nu este cazul să vă mai apropiaţi de acest fenomen.
Eu, personal, vă garantez că „tâmpirea” ultimelor generaţii de tineri – ca să mă folosesc tocmai de termenul folosit de J.T. Gatto în titlul propriei sale cărţi dedicate şcolarizării actuale, fiindcă nu se poate vorbi de educaţie, ci numai de îndoctrinare şi tehnici de propagandă aplicate, în masă pe nişte copii care mai sunt şi ridiculizaţi constant în mass-media oficială, în mare parte din cauza rezultatelor slabe obţinute de liceeni la examenul de bacalaureat – nu este deloc un fenomen întâmplător, ci face parte dintr-o strategie globală de aservire a populaţiei planetei unor interese abjecte, care nu mai sunt de multă vreme obscure, ci numai ridiculizate cu intenţie şi plasate cu aroganţă în sfera teoriilor conspiraţioniste.
Mai simplu spus, ca să mă exprim niţel şi în limbajul de lemn corporatist, rezultatele şcolare slabe şi ignoranţa absolvenţilor de liceu reprezintă tocmai marfa care a putut fi cumpărată cu sumele ridicole alocate de guvernele postdecembriste, la ordin, aşa-zisului sector educaţional.
Finlanda rămâne desigur un fenomen şi recunosc că nu-mi explic cum de s-a izolat de tendinţele globaliste, dar ceea ce puteţi constata şi singuri din film este faptul că performanţele indubitabile ale sistemului şcolar se datorează climatului destins – saturat de încredere reciprocă, la orice nivel – calităţilor superioare ale dascălilor locali, promovării unei gândiri non-mercantile şi lucidităţii factorilor de decizie, în ultimă instanţă.
Sincer vorbind, nu mă aşteptam să descopăr o asemenea concentrare riguroasă, la nivel statal, pe descoperirea şi promovarea aptitudinilor personale şi pe dezvoltarea unor cariere în baza lor, desigur, singura cale realistă şi onestă, în opinia mea, de a obţine persoane responsabile, cu adevărat integrate într-un mediu social sănătos.
În concluzie, excepţiile de la regulă au existat şi le-am şi menţionat pe unele dintre ele cândva – şcoala Summerhill, de exemplu, înfiinţată de Alexander Sutherland Neill ş.a.m.d. – dar, până la manifestarea fenomenului finlandez, nici una dintre ele nu şi-a putut depăşi statutul de „anomalie”, de abatere de la standardele impuse de o societate meschină şi nu-mi rămâne decât să sper că raportul de forţe se va inversa, într-un timp cât mai scurt, şi că nici o altă generaţie inocentă nu va mai fi sacrificată, cu cinism şi intenţie, pe altarul zeului ban.
„Şcolile condiţionează indivizii să răspundă în bloc. Copiii sunt instruiţi cazon şi devin plictisiţi, înfricoşaţi, invidioşi, instabili emoţional şi, în general vorbind, incompleţi. O producţie industrială de masă necesită o astfel de clientelă. O economie bazată pe mici afaceri, pe mici ferme ş.a.m.d. necesită competenţă individuală, înţelepciune, compasiune şi implicare personală. Economia noastră necesită o masă de manevră compusă din oameni obtuzi, inerţi, îngrijoraţi, obedienţi, fără de familii, prieteni şi Dumnezeu, care consideră că o amărâtă de telenovelă este un subiect care merită a fi dezbătut.”
John Taylor Gatto,
The Underground History of American Education:
An Intimate Investigation Into the Prison
of Modern Schooling
The Finland Phenomenon: Inside the World's Most Surprising School System (torrent)
Subtitrare
P.S. Am scris
acest articol cu deplină bună credință, în lumina informațiilor, bine periate
și evident favorabile, prezentate în acest film, care s-a dovedit a fi, de
fapt, o făcătură, pur propagandistică. Între timp, am devenit tot mai conștient
de implicațiile cazului Smicală (obiceiul dement al statului finlandez de a
„naționaliza” copiii oamenilor) și, mai ales, de pedofilia ridicată la rang de
politică de stat, în această mini republică a satanei (https://yournewswire.com/finnish-court-sex-children/).
Am admirat, cândva, acest popor pentru ambiția cu care a luptat să-și păstreze
suveranitatea amenințată de pretențiile libinoase ale imperiului stalinist, în
timpul războiului de iarnă, karelian, provocând pierderi imense diavolilor
bolșevici, al căror atac aproape că a sucombat în fața liniei Mannerheim. O simpatie foarte prost plasată, din absolut toate
punctele de vedere. Drept urmare, puteți ignora pe viitor ceea ce am scris inițial.
Ai dreptate! La o privire lucida in aria educatiei/invatamantului (pentru a ne limita doar la aceasta sfera, desi fenomenul e general valabil si in alte domenii) poti lesne remarca faptul ca in anumite tari (ex Israel, Elvetia, Luxembourg, tarile nordice, Germania, Franta, etc) "tarcurile"/"celule"sunt "mai de lux", acest aspect impactand de la standardul de viata inalt pana la educatie, sistem medical si altele. In schimb, in alte tari/colonii, aservite celor din primul rang, totul este praf si pulbere, unicul scop al existentei acestor colonii fiind de a furniza reursele necesare tarilor stapane, coordonate de NWO. In momentul in care nu or sa mai aiba ce fura, resursele fiind epuizate prin jaf intern si extern, se va trece la dezmembrarea coloniilor sau lichidarea lor prin razboaie, boli, etc. Istoria o dovedeste cu prisosinta, nefiind nici o noutate. Este doar un cosmar perpetuum mobile!
RăspundețiȘtergereimi cer scuze, nu am inteles cum descarc filmul ?! in link-ul "descarca fisier" ajung pe fastupload si acolo este un .zip care contine un .html si un .srt. unde e torrentul?
RăspundețiȘtergereCitiţi pagina de instrucţiuni !
ȘtergereAm vrut sa descarc filmul.
RăspundețiȘtergereMesajul este "404 - Not Found"
Consultați pagina de instrucțiuni !
ȘtergereHaha! Asa se intampla cand nu traim suficient in interiorul unui sistem, ca sa putem vedea si ce se ascunde in spatele gardului frumos vopsit. Dl George Alexander descrie foarte bine experienta sa in " paradisul" nordic, in care oamenii pareau la prima vedere fericiți. A constatat apoi ca sunt doar anesteziați.
ȘtergereInteresant este ca dna Smicala scria mai demult pe fb, intr-o discutie chiar pe tema civilizatiei finlandeze, ca poporul finlandez se asteapta sa-i salvam noi...Hm...M-am cam mirat. De unde si pana unde? Suntem deocamdata in starea in care nu ne prea putem salva nici pe noi.
In Finlanda nu se aruncă gunoaie, iar daca totusi gasesc ceva cazut sau aruncat, poate de ceva romani sau alte " triburi" migratoare spre Mecca occidentala, se apleaca si duc la gunoi. La polul opus, Romania. Educatia respectului fata de tot ce-i inconjoara a prins radacini adanci. La noi, cu toate orele facute in scoala, gunoaiele ne sufocă si padurile si apele. Deci, suntem gastele ce spera sa treaca prin istorie fara sa se ude. Si...iaca, am cam inceput sa ne scufundam.
Ei merg mult pe jos si pe biciclete. Poate de aceea au atat de multi longevivi.
La polul opus, Romania. Fiind saraci si frustrati de lipsuri pe vremea lui Ceausescu, am devenit un popor de parveniți. Sticlele goale de băuturi capitaliste si pachetele de tigari din vitrinele de pe vremea lui Ceausescu au fost inlocuite cu masinile, telefoanele de fițe si vilele ostentativ ridicate dupa '90. Cat mai mari, cat mai vizibile, sa crape vecinii de ciuda si sa le moara capra. Si sa crape tot facebook de invidie pentru ca am facut concediul in insulele Fantasia sau Nicăierea. Sau sa crape toti barbatii de ciuda, pentru ca milionarul de carton are o sotie sau amanta cu 45 ani mai tanara. Totul este de parada la noi. Deocamdata. Pana ne vine mintea la loc de pe unde ne-a plecat cu sorcova.
Pana a deveni un popor " nobil", mai avem de parcurs niște pași: trebuie sa ne redescoperim valoarea interioara, aceea ce nu are nicio legatura cu banii sau marimea vilei. Aceea ce tine de Omenie si respect fata de râu si ram. Nu doar in discursuri patriotice. Concret, cu manutele la treaba.
Finlandezii isi folosesc inteligent resursele. Fructele de padure si ce mai creste natural la ei. Daca nu ma insel, la noi a fost cumparat Plafarul? Nici plantele medicinale nu ne mai apartin?!
Suntem un popor aidoma indienilor pieile rosii! Ne-am vandut pe oglinjoare si flecuștețe. Daca Ceausescu nu ne-ar fi tinut in colivie, am fi fost psihic cu mult mai bine pregatiti pentru ce-a urmat. Din incubator direct in jungla cu fiare...periculos!
Daca nu am fi inceput sa ne vindem si copiii, si minorele pentru prostitutie, poate ca Dumnezeu ar mai fi avut rabdare cu noi...
Pericolul la finlandezi este perfectionismul. Cand crezi ca sistemul tau este perfect, ai tendinta de a distruge tot ce nu se incadreaza in tiparele tale mentale. Daca au sentimentul ca nu ne educam frumos copiii, ni-i iau si-i educa ei. Trecand peste traumele emotionale ale copiilor separati de parinti sau separati intre ei. Nazism!!!
As asemana ceea ce se intampla in Finlanda cu al nostru curent new age. In afara vopsit gardul, in interior impostura,minciuna, falsuri spirituale, false vindecari, falsi maestri.
Mă inșel eu, sau new age si nebunia perioadei Hitler in Europa au coincis? Cred ca si atunci erau la moda channeligul, numai ca i se spunea spiritism. Si orgonii au fost folositi cu scopul de a crea zone cu abundenta tot in Germania nazista. Numai ca...atunci cand influentezi o zona anume, este posibil ca dincolo de acea zona pe care se face experimentul sa se produca distorsiuni.
Istoria se repeta. Si Atlantida!